maandag 22 september 2008

Het herstzonnetje schijnt heerlijk naar binnen, papa Fons is een stapel brandhout aan het zagen voor in de houtkachel,Johannes speelt met zijn vriendjes in de kleuterklas en Soetkin is ijverig haar schoolwerk aan het maken. Eventjes tijd om achter mijn peeceetje te zitten.
Vreemd, eigenlijk, toen ik een kleine twee jaar geleden dit blogje begon, had ik nooit gedacht dat we nu zouden staan waar we nu staan!
Ik terug aan het werk als hoofdopvoedster bij jongeren, Soetkin die na heel wat gepieker en gepeins toch thuisonderwijs krijgt: twee dagen in de week bij ons thuis, de andere drie dagen bij Vidya, de aankoop van ons huis voor ons co-housingsproject, de prille stapjes van Tannekin (afgelopen jaar proevend en aftastend, naar de toekomst toe meer in een bepaalde vorm)...
Ik merk dat de inhoud van mijn blog dan ook langzamerhand geëvolueerd is. Ik mis zelf, eerlijk gezegd, de knutseltjes en kookseltjes, de losse floddertjes des levens...en ik twijfel dan ook soms of dit blogje nog iets te bieden heeft...
Anderzijds, vele mensen spraken me reeds aan over de dingetjes die ik hier neerpende...
De tijd dat ik weer actief aan het knutselen sla, komt wel weer terug, troost ik mezelf. Zoveel andere, ook belangrijke keuzes,vragen nu wat aandacht....en ook dat is goed...

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Zeg, mies, een keer we in onze nieuwe stek zitten, zullen we ons samen rond de tafel scharen en onze creativiteit botvieren. Eerst wel nog wat studeren voor mij, maar toch...

Anoniem zei

ik kom geregeld langs om eventjes in je leventje te lezen
gewoon doorgaan zou ik zeggen,
anders zou ik je wel missen!!

Tricky zei

zelfs ik heb nauwelijks tijd om rustig aan het knutselen te gaan... allemaal een viteske lager zou wel es leuk zijn, maar helaas niet altijd realistisch hé! maar je plannen liggen alleen maar even in de koelkast, niet in de diepvries, lijkt me! je blogje houden ze wel levend, niet?!
tricky

Anoniem zei

Dag Heidi,

je mag toch niet klagen hé...je bent hoofdopvoedster (ben ik tot mijn rugproblemen) ook geweest bij jongere autisten en je hebt zo'n project uit de grond gestampt! Ik ben even gaan kijken en het is echt wel de moeite.
Niet teveel hooi op je vork nemen, maar je blog zou ik toch missen.
Je blogt niet constant maar als er iets te lezen valt is het altijd heel aangenaam!
Lieve groetjes